SZENT-IVÁNYI István

2020. május 28. 10:45 - Valid

Külpolitikus 

portre_szent-iva_nyi_istva_n.jpeg

Jelenleg szabadfoglalkozású külpolitikai elemző és szakértő vagyok, külpolitikai kérdésekről írok cikkeket és  elemzéseket, tartok előadásokat, részt vesz nyilvános vitákon, TV és rádió adásokban is szerepelek olykor és időnként egyetemeken is meghívott előadóként előfordulok. Három gyermekem van, családommal hosszú, külföldön eltöltött évek után ismét Budapesten élek, bár legidősebb lányom jelenleg külföldön tanul, a két kisebb  gyermek még itthon van, mindketten általános iskolások.

Az ELTE-től a politikáig

Egyetemi tanulmányaimat Budapesten, az ELTE Bölcsészettudományi Karán, néprajz-szociológiai szakon végeztem, egyetemi doktori fokozatomat történeti antropológiai disszertációval érdemeltem ki.

Érdeklődésemet már egyetemista koromban is a társadalmi, közéleti kérdések kötötték le, ezek vezettek el a korai közéleti szerepvállaláshoz is. A nyolcvanas években részt vettem az akkori egyetemi mozgolódásokban (Hallgatói Képviseleti Rendszer, Dialógus Békemozgalom, Hétfői Szabadegyetem), tiltakozó akciókban (pl. tíltakozás a Mozgó Világ szerkesztőségének leváltása miatt). Innen számomra egyenes út vezetett a Demokratikus Ellenzékhez, amelyhez csatlakoztam. Nyomtattam és terjesztettem szamizdatot, röplapoztam, tiltakozó akciókban, tüntetéseken részt vettem. Alapító tagja voltam a független Menedék Bizottságnak, a Szabad Kezdeményezések Hálózatának, majd pedig a Szabad Demokraták Szövetségének.

A legnagyobb változások aktív tanúja voltam...

Aktív részese voltam a rendszerváltoztatás folyamatának, majd 1990-től tizennégy éven át a Magyar Országgyűlés tagja voltam. Kezdettől szakpolitikusként tevékenykedtem, külpolitikai ill. európapolitikai kérdésekkel foglalkoztam és ez vált a hivatásommá az elmúlt három évtizedben. Sok fontos posztot betölthettem pályafutásom során : voltam a parlament külügyi, majd  európai integrációs bizottságának elnöke, a Külügyminisztérium politikai államtitkára, EP-képviselő és nagykövet.

A Sors ajándékának tekintem, hogy aktív részese lehettem hazánk integrációs folyamatának - mind a NATO, mind az EU-csatlakozás egyik hazai aktora voltam. Külpolitikai tevékenységem során mindvégig meggyőződéses atlantista voltam, ma is úgy vélem, hogy Magyarország helye a nyugati nemzetek közösségében, az általuk létrehozott integrációs szervezetekben van.

...és remélem, hogy a jővő építője is lehetek

Reménykedem egy békét és biztonságot nyújtó új világ megszületésében és ezért a magam szerény eszközeivel és lehetőségeivel szeretnék ehhez én is hasznosan hozzájárulni.

Akit a biogáráfiai részletek is érdekelnek, az többet megtudhat rólam a Wikipédián.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ujvilag2022.blog.hu/api/trackback/id/tr3215718872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása